понедељак, 23. март 2020.

Izolacija...I šta sad?

Ok! Mislim da ne postoji lice na zemlji koje nije čulo za Covid19 iliti Coronu virus, osim naravno onih ekstremnih slučajeva koji žive zabačeni negde na planinama bez struje,a samim tim i televizije. Mi ostali smo upućeni u sve što bi kao obični građani trebalo da znamo.I trudimo se (nadam se većina,mada ne mogu to sa sigurnošću da kažem) da pratimo i poštujemo upustvo stručnijih lica.Naravno na ovom svetu ima mnogo ljudi da bi svi bili isti i da bi svi poštovali ono što im se kaže.Tako da ima i onih koji sve ovo smatraju nekom vrstom nameštaljke, zavera teorije ili kako god da se kaže. Ima i onih koji namerno ne poštuju mere opreznosti, jer zaboga neće njima niko naređivati. Ali ima i onih naivnih koji jednostavno misle kako se njima ništa loše ne može desiti.Takve eto mogu i razumeti u određenoj meri,jer i ja sam do nedavno mislila kako kancer ne može da se desi meni,odnosno mojim bližnjima,pa eto desio se i upravo sam zbog kancera izgubila tatu.A ko zna,možda da sam malo više obraćala pažnju na tu podmuklu bolest to se ne bi desilo.
Međutim, ne želim sada sa vama da delim neke tužne rečenice.Ovo će da bude sasvim pozitivan tekst.Ovo je tekst o tome šta sve možete učiniti za sebe dok traju ovi dani izolacije.
                 Za starije od 65 godina izolacija traje 24 h,dok za one mladje izolacija traje od 17 h do 5h svakog dana.Starija lica mogu nedeljom izaci u kupovinu od 4 do 7 u odredjenim prodavnicama.Za građane koji žive u zgradama,a imaju pse mogu ih izvesti blizu zgrade u periodu od 20 do21 h na 20 min.
I znam da sada sve ovo zvuči kao da nema kraja,ali proćiće, sve prolazi, pa isto tako proćiće i ovo i tada ućićemo u istoriju i ko zna možda i posle ovoga zavlada mir u svetu jer konačno se ne borimo jedni protiv drugih, već svi protiv istog protivnika.I konačno ćemo možda shvatiti da ne treba da gubimo vreme na ljutnju i bes,jer život je samo jedan.A dok ne dodje taj dan kada će sve ovo biti gotovo radite na sebi:

           1.Čitajte
Sigurno imate knjige koje niste pročitali i koje skupljaju prašinu, pa eto pravo je vreme da ih konačno pročitate.Ja lično obožavam da čitam i pročitala sam sve svoje knjige,pa čak i mamine i sad sam prešla na dedine knjige koje su ostale posle njega.Nikada,ranije ne bih pomislila da ću pročitati knjigu "Čovek koji je uzdrmao treći Rajh", pa eto pročitala sam.Ali pročitala sam i videla dedine beleške koje je zapisivao u tim knjigama.Moram priznati da me je to i ganulo i oduševilo u isto vreme.Kao što je deda vodio beleške u knjigama to isto radim i ja,potpuno nesvesno i sada sam upoznata sa još jednom sličnošću između dede i mene.I, ne znam, ali u tim trenucima mogla sam ponovo čuti njegov glas.Vi možda nećete pročitati zapise vaših voljenih koji nisu više sa vama,ali čitanje će vam svakako pomoći da budete bolji ljudi.Dokazano je da ljudi koji više čitaju,lepše govore i obazriviju su prema drugima, dakle kulturniji.

           2.Učite
Sigurna sam da ste oduvek želeli nešto da naučite, bilo da je to neki strani jezik,ili neki kurs sada sve to možete naći online na internetu,pa čak i besplatno.

          3.Konačno smršajte i dovedite svoje telo u formu.
Pa eto,sada ne možete reći da nemate vremena da spremate sebi zdravu i ukusnu hranu,zar ne!?Osim toga,konačno imate i vremena da radite vežbe kod kuće.I pored toga što ćete kad sve ovo prođe moći da uđete u one farmerice koje ste toliko voleli takođe ćete i ojačati svoje telo i osećaćete se mnogo zdravije.

       4.Pospremite stan
Kada kažem pospremite stan, ne mislim na pospremanje koje obično svi radimo,brisanje,ribanje i tako dalje.Mislim na to da eto sada konačno imate vremena da sredite svoje kutije sa uspomenama, slikama ili nekim drugim sitnicama koje uglavnom samo trpate negde i odlažete njihovo pospremanje.Ko zna, možda konačno pronađete one minđuše koje vam je poklonio neko drag i koje ste toliko voleli.

         5.Spa
Napravite sebi spa.Stavite masku na lice,sredite svoje nokte i konačno se opustite.Znam da to nije uobičajno za muškarce,ali čak i vi to možete isto uraditi.

         
          6.Vreme je za porodicu
I konačno možete više vremena provesti sa svojom porodicom.Možete igrati razne igre poput Monopola,Ne ljuti se čoveče, slovo na slovo i mnoge druge,a možete i sami smišljati neke svoje igre.Iz ličnog iskustva znam da ne mogu svi biti sa svojim porodicama, ali sada je čak i to lakše jer sada, hvala Bogu, imamo viber,facebook,skype...

          
         7.Vreme je za hobi.
Crtajte,pišite,pletite, radite sve ono što volite i što vas opušta a zašta ranije niste imali vremena.Sad nema zbog čega da vas grize savest.

Sigurna sam da ima još puno toga što možete raditi u ovo vreme kada bi trebalo svi da ostanemo kućama. 
Ako se setite nečega pišite u svojim komentarima!
Dok sve ovo ne prođe vodite računa o sebi i onima koje volite.Čuvajte se, ne zato što to drugi kažu, već zato što bi trebalo vi da volite sebe.Osim toga neko se bori sa svim ovim zbog vas.Mislim na volontere i dobrovoljce, ne na one koji su školovani za ovakve situacije i koji primaju plate.

Napomena:
Ako vidite da neki ljudi stoje u nekom redu i čekaju ispred prodavnice, zaboga ne ponašajte se kao da ih ne primećujete.Ti ljudi možda sat vremena čekaju i možda imaju malo dete, bolesnika u kući ili njima nije dobro.Stanite iza njih,ne ispred.
Ako se neko zakašlje ne znači da je zaražen.Ljudi i dalje mogu da se prehlade ili razbole od nekih drugih bolesti.


Нема коментара:

Постави коментар

Manipulatori-ucenjivači.Kako da ih pobedite?

Nažalost manipulatora ili ucenjivača uvek je bilo u svim sferama života.Nekada smo ih svesni, odnosno ucenjivač nas svesno ucenjuje nečim d...